wtorek, 14 grudnia 2010

Organizowanie transportu - w dużym skrócie

    Wiele osób uważa że zaplanowanie przejazdu samochodu ciężarowego, i zorganizowanie kursu to jest jeden telefon, i jeden dokument i autko jedzie - mamy z głowy, niestety nie jest to takie proste, w rzeczywistości jest to dużo bardziej skomplikowana operacja wymagająca znajomości oprogramowania danej komórki logistycznej oraz wielu umiejętności.



    Załóżmy że klient sprzedał towar. Dzwoni do nas : "sprzedałem stal x pod adres y, kupiłem ten materiał w punkcie z, należy zawieść klientowi towar najszybciej jak to jest możliwe", wtedy wkraczamy my.
Rozpoczynamy od wprowadzenia do systemu zlecenia spedycyjnego, który składa się z kilku segmentów (nie będziemy wnikali w szczegóły), następnie umieszczamy takie zlecenie na witrynie internetowej w celu uwidocznienia jego zawartości dla spedycji posiadających swoje pojazdy. Spedycje widzą pojawiające się zlecenie, widzą szczegóły ładunku, i podejmują bądź nie dany kurs; informują nas o podjęciu ładunku, teraz po raz kolejny wkracza nasza komórka: spedycja po podaniu nam danych kierowcy na dany ładunek umożliwia nam upoważnienie go do załadunku w punkcie z, co robimy w osobnym systemie, który jest widoczny tylko dla miejsca z, osoby pracujące w tym punkcie widzą kto i co będzie ładował. Kolejnym etapem jest poinformowanie sprzedawcy kiedy i kto załaduje sprzedany przez niego materiał, oraz kiedy orientacyjnie dojedzie do celu, by mógł przekazać klientowi. O ile w takim przypadku nasza praca poszerza się jedynie jeszcze o kontrolę kierowcy w czasie przejazdu to w przypadku bardziej skomplikowanego kursu, komplikuje się też nasza praca. Jeśli musimy doładować część materiału po drodze, bądź też rozładować jakąś ilość po drodze u klienta a resztę wieść dalej do kolejnego punktu. Procedura ta obejmuje też informowanie o godzinie przyjazdu kierowcy punktu załadunkowego, by mogli przygotować towar, oraz pare innych rzeczy.

     Czynności opisane powyżej wykonywane są przeze mnie ( i moich współpracowników ) średnio 15 razy dziennie, bo średnio taka ilość transportów jest organizowana przez każdego z nas na dzień. Pojawiające się komplikacje (zmiany kierowców przed załadunkiem, awaria samochodu, brak możliwości rozładunku, itp.) tylko dodają pikanterii całemu procesowi organizacji ładunków.

    Nie wszystko więc jest takie proste, i każda praca czy też czynność patrząc z boku wydaje się prosta i spokojna, w rzeczywistości niestety jest zupełnie inaczej.

4 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o kwestie transportu to najlepiej będzie wybierać do świadczenia takich usług sprawdzone i pewne firmy. Polecam wam zajrzeć do oferty transportu hds-marcinkiewicz.pl . Ta firma na prawdę zna się na tym co robi i warto im zaufać

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż szukamy firm i rozwiązań, które będą nam pomagać i będą przede wszystkim dla nas świetnym rozwiązaniem. I jedną z usług, jakie mogą się przydać, a jaki jest ściśle związany z logistyką, jest transport krytyczny od firmy https://www.extrego.com/ . Dzięki nim w krótszym czasie przetransportowane zostaną ważne dla nas produkty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre podstawy:) Transport międzynarodowy to nie jest na pewno nic prostego, wszystko tu musi być dobrze zorganizowane. Organizując eksport na wschód firma https://ccrw.pl/certyfikat-gost-r-dobrowolny/ i ich pomoc przy certyfikacjach też może wam się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się, że to nie jest takie proste. Szczególnie jeśli transportujemy towary za granice, przemierzają one terytoria różnych krajów. Dochodzą jeszcze opłaty drogowe, kwestie płatności VAT. Ułatwieniem dla firm może być skorzystanie z narzędzi oferowanych przez https://tollway.pl/ . Na stronie znajdziecie szczegóły.

    OdpowiedzUsuń