Wiele firm wysyłających swój towar posiada tak zwany system awizacji transportu. Istnieją niewielkie w których taki system nie jest potrzebny ponieważ nie ma dużego natężenia wysyłki materiału, ale w firmach które wysyłają bardzo dużo i ciągle taki sposób się sprawdza a czasami jest niezbędny, by zapobiec powstawaniu chaosu ładunkowego.
Ogólnie rzecz biorąc system ten polega na planowaniu załadunku samochodu na odpowiednią godzinę. Najpierw dokonuje się rozeznania o której godzinie dany kierowca jest w stanie podstawić się na załadunek, następnie sprawdza się w systemie awizacyjnym wolne godziny (niezarezerwowane przez innych logistyków), jeśli godzina przyjazdu kierowcy pokrywa się z wolną godziną w systemie awizacji jest to z pożytkiem dla obu stron: kierowca nie musi czekać na swoją zaawizowaną w systemie godzinę załadunku, a wydawca towaru nie musi martwić się że oczekujący na swoją kolej awizacyjną kierowcy nie pomieszczą się na jego parkingu. Oczywiście zdarza się że możliwość przyjazdu kierowcy nie pokrywa się z wolnym miejscem w systemie, w takim przypadku (za zgodą kierowcy lub spedycji) rezerwuje się pierwszą wolną godzinę i kierowca musi czekać na swoją kolej.
Każdy system ma swoje wady i zalety, w tym przypadku zalet jest więcej niż wad. Do tych drugich należy zaliczyć fakt, iż w przypadku nieprawidłowego przewidzenia przez kierowcę bądź spedycję godziny przyjazdu na załadunek, kierowca się spóźnia na swoją godzinę w systemie - tutaj dana rezerwacja zostaje automatycznie przerezerwowana na pierwszą kolejną wolną godzinę i kierowca musi czekać na swój czas załadunku. Czasami w systemie niestety jest tak dużo awizacji że kolejne wolne "okienka" są wiele godzin dalej więc nie służy to dobremu samopoczuciu kierowcy ;). Należy tak ustalać godziny załadunku by zmniejszyć ryzyko spóźnienia się, najlepiej awizując kierowcę z zapasem jakiegoś czasu (lepiej żeby troszke poczekał, niż stał wiele godzin jeśli się spóźni).
Tak więc polecam ten system, ale należy z niego mądrze korzystać a na pewno wszyscy będą szczęśliwi.
UWL www.uwl.com.pl - to jeden z najlepszych spedytorów! Warto sprawdzić!
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNiestety tak to już wygląda, praca kierowcy nie jest często niczym przyjemnym. Szukając usług transportowym warto zerknąć na stronkę https://tiptoptrans.pl proponują tu bardzo szeroki zakres usług
OdpowiedzUsuńA jeśli kierowca tira otrzyma mandat to opłaca go on samodzielnie, czy firma pokrywa wszystkie koszty? Zawsze mnie to zastanawiało, jak to wygląda i mam nadzieję, że będziecie w stanie mi odpowiedzieć. Mnie fajnie mandat opłaca się np. na stronie https://zaplacmandat.pl jeśli już go dostanę.
OdpowiedzUsuńjak widać spedycja międzynarodowa nie jest niczym prostym, sporo też zależy od tego do jakiego kraju będziecie przewozić towary. W grę tu jeszcze wchodzi euroazjatycka unia celna i jej przepisy.
OdpowiedzUsuńW transporcie używa się różnego rodzaju systemów i to w różnym celu. Myślę, że można też ogólnie zauważyć wzrost transportu międzynarodowego. Coraz więcej firm wypuszcza swoje produkty na rynek zagraniczny, bo jest takie zapotrzebowanie i producent chce powiększyć swoje zyski. Jednak należy pamiętać, że wysłanie swoich produktów za granicę to szereg różnych formalności. W tym między innymi trzeba załatwić certyfikat gost r . Przeczytajcie dokładnie, czym on jest.
OdpowiedzUsuńCzy transport międzynarodowy także prowadzicie w firmach? Jeśli tak bądź macie takie plany to powinna Was zainteresować oferta https://tollway.pl/. Ta firma udostępnia wygodne narzędzia pomocne w regulacji opłat drogowych w krajach Europy jak też zwrotu ponoszonych tam podatków.
OdpowiedzUsuńFirma logistyczna Bydgoszcz: Firma logistyczna Bydgoszcz oferuje kompleksowe usługi logistyczne, w tym transport, magazynowanie i zarządzanie łańcuchem dostaw. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze i doświadczeniu, firma zapewnia optymalizację procesów logistycznych, co przekłada się na szybkość i efektywność dostaw.
OdpowiedzUsuń